1 september 2010

Skolstart

Hur gick lämningen idag första dagen?

Agnes vaknade 06.20 och var spruttelpigg. Lite SVT Play och Bolibompa i mitten av vår säng via iPhone sysselsatte henne ett tag - tänk vilken bra investering det var, iPhonen.

Ellinor var väldigt pirrig i magen, sa hon. Och det är ju inte så konstigt. Båda tjejerna var väldigt glada och positiva och det var full fart framåt hela morgonen. Tider skola komma när saker och ting inte går riktigt så smidigt på morgnarna... Men det tar vi då.

Först lämnade vi av Agnes hos Charlotte & Caroline. Caroline öppnade dörren med ett leende, Agnes tog min hand och gick in, stannade, släppte min hand, sa hej då pappa och kramade mig. Sen gick hon fem steg in, vände och tittade på mig, skrattade och sprang tillbaka för att ta tag i min nacke, dra mig till sig och smällpussa mig på kinden. Hej då pappa! Och så gick hon frejdigt rakt in. Klart!

Sedan var det Ellinors tur. Hon var något mer behärskad, men hälsade vänligt och uppmärksamt på Laurence som stod i hallen och väntade. Efter att ha väntat in kompisen Amy gick hon sedan koncentrerat upp för trappan till klassrummet, något tyngd av stundens allvar. Klart!

Sen gick jag ut till bilen och satt där någon minut och funderade på vilka duktiga tjejer vi har - och konstaterade att jag nog längtar efter dem redan. Jag har ju tillbringat väldigt mycket tid med dem sista två månaderna. Vilken tur då att det är onsdag idag - det betyder kort dag och hämtning redan 12.30.


Redo för skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar